WIADOMOŚCI

Pirelli przedstawiło siedem nowych mieszanek opon na sezon 2018
Pirelli przedstawiło siedem nowych mieszanek opon na sezon 2018
Firma Pirelli w Abu Zabi poinformowała, że w przyszłym roku przygotuje dla zespołów nie sześć a siedem mieszanek ogumienia. Nowymi będą w tym zestawieniu opony hyper-miękkie oraz super-twarde.
baner_rbr_v3.jpg
Włoski producent stwierdził, że "tęczowy" zakres nowych opon będzie znacząco bardziej miękki niż mieszanki z sezonu 2017.

Pierwszą z nowych opon będzie mieszanka super-twarda, która będzie stanowić najbardziej twardą opcję spośród wszystkich dostępnych rodzajów ogumienia i jak to określiła firma Pirelli ma ona stanowić jedynie zabezpieczenie na wypadek, gdyby nowe mieszanki okazały się w przyszłym roku zbyt miękkie.

Nowa super-twarda opona zatrzyma dotychczasowy kolor pomarańczowy, przypisany mieszance twardej, a nowa opona twarda będzie oznaczana kolorem niebieskim.

Nowa najbardziej miękka opona hyper-miękka oznaczona będzie kolorem różowym. Jej nazwa została wybrana przez fanów za pośrednictwem ankiety przeprowadzonej w mediach społecznościowych. Nowa nazwa zebrała 62 procent wszystkich oddanych głosów, wyprzedzając nazwę ekstremalnie-miękka i mega-miękka.

"To najbardziej miękka mieszanka jaką stworzyliśmy do tej pory w F1" mówił Mario Isola z Pirelli. "Zdecydowaliśmy się stworzyć nie tylko mieszanki o jeden krok bardziej miękkie, ale również wprowadzić jeszcze jeden stopień miękkiej mieszanki, którą będzie różowa opona hyper-miękka."

"Mieszankę tę stworzyliśmy na tory, które będą mniej wymagające. Zdaliśmy sobie sprawę z potrzeby takiej opony w tym roku, gdyż nasze dotychczasowe mieszanki czasami bywały zbyt konserwatywne."

"Opony stworzone na sezon 2018 rozwiązują ten problem wraz założeniem, że mają one przyczynić się do wymuszenia około dwóch pit stopów w trakcie wyścigu."

"Fundamentalna koncepcja projektowa opon nie ulega jednak zmianie, utrzymując dotychczasowe parametry, które wszyscy kierowcy docenili w tym roku, a które pozwalają im od startu do końca przejazdu naciskać."

Zespoły otrzymają szansę po raz pierwszy sprawdzić nowe opony podczas zaplanowanych na przyszły tydzień testów na torze Yas Marina, w których udział weźmie również Robert Kubica.

Nowe opony F1 Pirelli na sezon 2018

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
19Felipe94

23.11.2017 15:06

0

Ciekaw jestem, jak oznaczane będą pełne deszczówki od sezonu 2018, które do tej pory miały kolor niebieski, a kolor ten zostanie przypisany do opon twardych


avatar
tysu

23.11.2017 15:22

0

Po co znowu idą drogą zmiękczania opon? Poprzednie sezony to było oszczędzanie opon, a teraz gdy złapali odpowiedni balans i kierowcy mogą cisnąć, to dodają kolejne miękkie. Będzie powtórka w oszczędzaniu opono.


avatar
Klepi

23.11.2017 15:23

0

@1 to jest błękit a deszcze mają ciemny niebieski


avatar
pz0

23.11.2017 15:34

0

Pokręcili z tymi kolorami. Nawet dzieciaki w przedszkolu wiedzą że kolejność kolorów tęczy to: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy. Białego i różowego tam nie ma. Mogli je strzelić na deszczówki i przejsciowki.


avatar
Jaahquubel

23.11.2017 15:43

0

@pz0 No dokładnie! To na obrazku nawet koło tęczy nie leżało. @kempa007 Co do polskich nazw tych opon, to powinniście pisać "hipermiękka", "supermiękka" i "supertwarda".


avatar
Fanvettel

23.11.2017 15:45

0

Bez sensu. Powinno pozostac tak jak bylo czyli : twarda pośrednia miękka supermiekka i ultramiekka . Ciekawe czy tą super twardą wogule będą używać.


avatar
TomPo

23.11.2017 15:57

0

Wymuszanie pitstopow, jazda na pol gwizdka bo oszczedzanie opon, jazda wolniej niz na pol gwizdka bo 3 siliniki na sezon... quo vadis F1 ?


avatar
sliwa007

23.11.2017 16:12

0

Jak dla mnie to już jest zbyt dużo tych mieszanek. 4 było optymalnie, przeciętny kibic mógł się w tym połapać.


avatar
RB2017

23.11.2017 17:54

0

Przez te kolory już mi się pomieszało nie lepiej było zrobić od naj cieplejszego do najzimniejszego koloru (wiśniowy Hs) - (czerwony Us) - (pomarańczowy Ss) - żółty s - (błękitny m) - (niebieski h ) - ( granatowy Sh) Przejściówki - BIAŁY lub FIOLETOWY Deszczówki - ZIELONY lub RÓŻOWY


avatar
Tooom3k

23.11.2017 18:17

0

@9 Też mnie zastanawia, czemu nikt nie wpadł na coś tak oczywistego...


avatar
darek0361

23.11.2017 18:44

0

Hyper to chyba najwięcej będzie używana na kwalifikacje


avatar
XandrasPL

23.11.2017 18:59

0

różowy kolor i fioletowy z daleka to samo widać, nie rozumiem po co różowy ale po USA widziałem że wygląda to podobnie a te mieszanki będą teraz obok siebie. które tory żrą tak opony aby brać super hardy ? rozumiem że (pomarańczowe) czyli stare hardy zmienili na super hardy a pomiędzy je a mediumy (białe) wcisnęli kolejne słabsze od (pomarańczowych) mocniejsze ale wolniejsze od (białych) paul ricard czy niemcy tak biorą te opony bo w innego toru nie ma nowego co kierowcy brali chociaż mediumy ! ja mówiłem że trzeba lekko lekko osłabić każdą oponę (wytrzymałość) a nie dodawać nowe i tak nie udolne kolory niedzielny Janusz nic nie skuma, (może nie o to chodzi, ja też nie kumałem o co chodzi w latach z rowkami, tylko że z białym paskiem szybsze i tyle - tylko wtedy nie wiem czemu były też mocniejsze one) osłabić to co było pod kątem wytrzymałości a nie osiągów i git, usunąć hardy, superhardy tera, deszczówki dać na kolor pomarańczowy bo w deszczu lepiej będzie to widać i jechane dalej a nawet bez tego to głównym problemem jest wyprzedzanie a nie opony na których mogą cisnąć ( tylko tera nie opony a silniki będą oszczędzać ! ) te amarykańce mnie denerwują już, tyle ode mnie, FORZAROBERT !


avatar
Panorafix

23.11.2017 18:59

0

Teraz niech przestaną narzucać mieszanki na wyścig i pozostawią zespołom wolną rękę w ich wyborze :)


avatar
XandrasPL

23.11.2017 19:07

0

@13 no np. na monzę nie mogą brać ultra softów ze względów bezpieczeństwa, dziwne ale tak jest


avatar
iceneon

23.11.2017 23:01

0

Gderacie jak stare baby z tymi kolorami. Super sprawa, że jest aż siedem mieszanek. Więcej pit stopów to ciekawsze wyścigi. A kolory? Co za różnica w jakiej są kolejności, nie rozumiem czego tu się czepiać. Czepiacie się bo taka Wasza natura? Lubicie sobie pozrzędzić? Jesteście k*rwa żenujący.


avatar
Mat5

24.11.2017 14:07

0

@1 po pierwsze opony twarde mają oznaczenie ''P Zero'' a wety ''Cinturato'' a po drugie widać, że to są różne odcienie. Powinien być taki wyścig, w którym będą do dyspozycji opony Hyper Miękkie i Super Twarde. Byłoby widać różnicę czasów na pojedynczych kółkach. Zresztą jest za mało wyścigów, na które przygotowywane są twardsze mieszanki. Zazwyczaj są opony super miękkie, ultra miękkie, miękkie. Domyślam się, że chodzi też o bicie rekordów toru, ale twardsze komplety też po coś są. Skoro jest tyle kompletów opon, to zamiast 1 zmiany mieszanki można by było wprowadzić 2 regulaminowe zmiany.


avatar
monsfer

25.11.2017 23:07

0

...(posp.pol.)- Najlepij to niech jeżdżum odrazu na samiuśkich kolcach i nie bydzie problymu...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu